تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، استفاده از پلت فرم های شبکه های اجتماعی و وبسایت ها برای تبلیغ و ترویج محصول یا خدمات می باشد. البته هرچند که اطلاعات بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی دیجیتال، هنوز در آکادمی ها غالب است. اما واژه بازاریابی شبکه های اجتماعی برای هر دو طیف شاغلین در این حرفه و محققین بسیار محبوب است. اکثر پلت فرم های رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیل داده ها هستند. بطوریکه شرکت ها را قادر می سازد تا، پیشرفت، موفقیت و تعامل با کمپین های تبلیغاتی را پیگیری کنند .

ثبت درخواست مشاوره

تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، استفاده از پلت فرم های شبکه های اجتماعی و وبسایت ها برای تبلیغ و ترویج محصول یا خدمات می باشد. البته هرچند که اطلاعات بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی دیجیتال، هنوز در آکادمی ها غالب است. اما واژه بازاریابی شبکه های اجتماعی برای هر دو طیف شاغلین در این حرفه و محققین بسیار محبوب است. اکثر پلت فرم های رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیل داده ها هستند. بطوریکه شرکت ها را قادر می سازد تا، پیشرفت، موفقیت و تعامل با کمپین های تبلیغاتی را پیگیری کنند .

 

برای دریافت مشاوره بیشتر در خصوص خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید همین حالا با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ میهن توسعه تماس بگیرید.

 

دیجیتال مارکتینگ میهن توسعه با بهره گیری از کارشناسان خبره خود می تواند علاوه بر اینکه تمامی امور دیجیتال یک کسب و کار را با برنامه ریزی دقیق به پیش ببرد، به صورت جداگانه نیز در زمینه مدیریت عملکردهای کسب و کار در شبکه های اجتماعی نیز اقدام کند. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی مختصر با شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها در موفقیت کسب و کارها مطالب کوتاهی را که در زیر آمده اند مطالعه بفرمایید.

ثبت درخواست

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

به طور حتم هر وسیله و ابزار و یا هر شرایطی داری مزایا و محدودیت هایی است و نمی توان انتظار ایده آل بودن و بی عیب و نقص بودن آنها را داشت. به همین دلیل در اینجا به توضیح مختصری از مزایا و محدودیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم.

هزینه:

در مقایسه با سایر شکلهای بازاریابی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی رایگان می باشند و یا هزینه ی بسیار کمتری دارند. زیرا، ایجاد یک حساب کاربری، ارسال پیام و اشتراک گذاری انواع پست ها، رایگان می باشد و به همین خاطر توانسته اند افراد بسیار زیادی را شیفته خود نمایند.

جذب مخاطب:

شبکه های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می دهد تا مخاطبان هدف را جذب و روابط تعاملی با مشتریان را توسعه دهند.

 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی ابزاری در مسیر دیجیتال مارکتینگ

فراموش نکنید که تنها شبکه های اجتماعی را پلت فرم بازاریابی برای کسب و کار خود قرار ندهید، بلکه بازاریابی شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغات و گسترش کسب و کار خود در فضای آنلاین انتخاب کنید. باید به موضوع بازاریابی شبکه های اجتماعی در تصویر بزرگتری به نام دیجیتال مارکتینگ نگاه کرد. برای بهتر دیده شدن کسب و کارتان رعایت چند مورد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

سایت شما باید از طراحی مناسبی برخوردار باشد، در ارتباط با موتورهای جستجو، بهینه باشد و با استفاده مناسب از کلمات کلیدی مهم در محتوایآنها رتبه و جایگاه مناسبی برای شما ایجاد کند.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری قدرتمند

اینستاگرام یک روش ابداعی برای بازاریابی سایت کسب وکار شما و یک شبکه اجتماعی بصری است، به این معنا که شما برای تامین محتوای خود باید عکس و یا ویدئو به جای متن استفاده کنید و می توانید کسب و کارتان را به مخاطبین نشان دهد. شرکت ها و یا افراد مختلفی جهت معرفی برند، افزایش ترافیک سایت، کسب مشتریان جدید، معرفی خدمات و … از این ویژگی اینستاگرام استفاده می کنند.

بر اساس آماری که خود اینستاگرام منتشر کرده است، ۶۰ درصد از افراد با محصولات جدید از طریق تبلیغات اینستاگرام آشنا شده اند و ۷۵ درصد از آن ها تحت تاثیر تبلیغ خرید انجام داده اند.

این رسانه اجتماعی منبع بسیار بزرگی از کاربران را دارد و اگر تلاش کافی بر روی آن انجام شود، می تواند یک کانال عالی برای کسب وکار شما باشد. اینستاگرام می تواند بخش قدرتمندی از استراتژی کلی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما نیز باشد. شما می توانید به کمک این پلتفرم درآمد برند خود را افزایش دهید.

در صورتیکه پرسشی در رابطه با روند کاری دیجیتال مارکتینگ دارید، می توانید همین الان با کارشناسان  آژانس دیجیتال مارکتینگ میهن توسعه تماس بگیرید تا در یک جلسه به صورت رایگان به شما مشاوره های لازم در این زمینه داده شود.

فرم ثبت درخواست